Haber

MESLEK YÜKSEKOKULU AYDINLATMA KULESİ GECE KURTARMA ÇALIŞMALARINA IŞIK OLDU

İZMİT Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenleri afet bölgelerinde kullanılmak üzere ‘Teleskopik Aydınlatma Kulesi’ yaptı. Hatay’a gönderilen 4,5 metre yüksekliğindeki kule, arama kurtarma çalışmalarının gece de devam etmesini sağladı. Enerjisini güneş enerjisi ile toplayan, sessiz çalışan ve gerektiğinde kırma ve delme aletlerine elektrik verebilen cihaz, Hatay’daki gruplara büyük fayda sağladı.

İzmit Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenleri bir süre önce afet bölgelerinde kullanılmak üzere ‘Teleskopik Aydınlatma Kulesi’ yaptı. Kahramanmaraş depreminin ardından bölgeye gönderilen 4,5 metre yüksekliğindeki kule, arama kurtarma çalışmalarının gece de devam etmesini sağladı. Gücünü güneş enerjisi ile toplayan, sessiz çalışan ve gerektiğinde kırma ve delme aletlerine elektrik verebilen cihaz, Hatay’daki ekiplere büyük fayda sağladı.

‘EN BÜYÜK ŞEY HAYAT KURTARMAK’

Okul Müdürü Mehmet Aktaş, “Bizler bu depremin en yakın tanıkları olarak geçmişte bunları yaşadık. İzmit Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak Türkiye’deki 55 Ar-Ge merkezinden biriyiz. Süren çalışmalarımızda Yaklaşık 1 yıldır Ar-Ge merkezi olarak “Kurtarma amaçlı ‘Teleskopik Aydınlatma Kulesi’ ürettik. Tasarım ve yazılım olarak bize ait bir çalışma ortaya koyduk. Okulumuzdaki öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz bunun üzerinde çalıştılar. İşin sevindirici yanı, teknik aksamlarından ziyade, hayat kurtarmak için amaca uygun bir şekilde kullanılmış olması” dedi.

‘200 METREKARELİK ALANA GÜN IŞIĞI SAĞLANABİLİR’

Cihazın özelliklerini anlatan Aktaş, “Teleskopik aydınlatma kulemiz 200 metrekarelik bir alana gün ışığı verebilmektedir. Güç ünitesi olarak da kullanılabilir. Bu formda kullanılabilecek bir çalışmadır. gece kurtarma çalışmalarında yoğun bir şekilde kullanılmaktadır.Bildiğiniz gibi rastgele bir depremde elektrik kesilmektedir.Bu etkiyi ortadan kaldırmak için gücünü güneş paneli ile toplayan,jel akü sistemi ile enerjisini toplayan ve enerjiyi sağlayan bir sistem kurduk. aydınlatma gece boyunca verimli çalışıyor.Aletlerin çalışması gerektiğinde jeneratörü ve besleme sistemini devreye aldık.Yani tek boyutlu değil komple bir sistem ortaya çıktı.O anda farklı ihtiyaçları karşılayabilecek bir ünite sistemini hayata geçirdik. Öğrencilerimiz bunun yapımında, yazılımında görev aldılar. Öğretmenlerimiz onlarla çalıştı. Danışmanlık yaptılar” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu